بودجه ۱۴ میلیارد دلاری سامسونگ برای تبلیغات در سال ۲۰۱۳، فراتر از تولید ناخالص داخلی ایسلند و نروژ
 
بهترین ها در انتظار شماست
اخبار روز|اخبار ایران و جهان|عاشقانه|ورزشی|خنده دار
 
 

طبق پیش بینی های صورت گرفته، هزینه تبلیغاتی سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۳ به رقم خیره کننده ۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید که بیش از تولید ناخالص داخلی هر یک از دو کشور نروژ و ایسلند است.

 
این رقم از نظر درصد تبلیغات به درآمد، بالاتر از تمام ۲۰ شرکت بزرگ دنیا (در تمام فهرست ها) است. برای مثال اپل تنها ۰.۶ درصد (۱ میلیارد دلار) از درآمدش را صرف تبلیغات می کند، حال آنکه این رقم برای سامسونگ ۵.۴ درصد است.
 
جی.کی. شین مرد اول سامسونگ موبایل می گوید این خرج های گزاف به سامسونگ کمک کرده تا تبدیل به برندی نام آشنا برای مشتریان بازار بزرگ تلفن هوشمند شود.
 
تبلیغات سامسونگ از آگهی های تلویزیونی و چاپی گرفته تا بنرهای بزرگ شهری و تبلیغات کنار زمین های ورزشی را در بر می گیرد. سامسونگ حتی در رویدادهای هنری از خانه اوپرای سیدنی گرفته تا تالار موسیقی رادیو سیتی در نیویورک نیز حضور دارد.
 
این رقم ۱۴ میلیارد دلاری وقتی عجیب تر جلوه می کند که بدانیم گوگل برای خرید موتورولا فقط ۱۳ میلیارد دلار از کیسه خرج کرد! حال آنکه امروزه سامسونگ در بازار سرمایه ۲۲۷ میلیارد دلار ارزش گذاری شده و چنین رقمی خرج ۱۲ ماه تبلیغاتش می شود.
 
تحلیلگران می گویند برند گلکسی در حال حاضر کاملا جا افتاده و قوی تر از هر شرکت دیگری در بازار اندروید، و حتی قوی تر از برند اندروید است. تنها رقیبی که در این زمینه بالاتر قرار می گیرد اپل است. سامسونگ در این مدت توانسته خود را به عنوان برندی قابل اعتماد جا بیندازد و نه برندی متمایز با کیفیت ساخت و متریال اعلا برای محصولاتش. بنابراین زمانی بهتر عمل می کند که در رقابت مستقیم با اپل نباشد، چیزی که البته از آن ابایی هم ندارد.
 
یک تحلیلگر کره ای اشاره می کند:
 
«وقتی برند شما هنوز هویت واضحی پیدا نکرده، که در مورد سامسونگ صدق می کند، هزینه کردن در راه تبلیغات احتمالا بهترین استراتژی است. ولی ادامه دادن آن در بلندمدت نمی تواند چندان مفید باشد. هیچ شرکتی در میدان تبلیغات رقیب سامسونگ نمی شود، ولی درباره مثمر ثمر بودن این حجم زیاد از تبلیغ در چنین سطحی، برای بلندمدت، شک دارم.»
سامسونگ آنقدر در تبلیغات پیش رفته که  اسپانسری اش در یکی از شوهای موسیقی داد علاقه مندان به آن را در آورده. آنها حضور یک برند در چنین رویدادی را باعث کاهش وجهه هنری آن دانسته اند و این البته می تواند از اشتباهاتی باشد که سامسونگ از آنها درس خواهد گرفت.

اما سامسونگ حداقل تا چند سال آینده این روند را ادامه خواهد داد زیرا می خواهد آن تصویری را که به عنوان یک برند دنباله رو از آن شکل گرفته بود، با تصویر شرکتی نوآور و پیشرو جایگزین کند و تبلیغات وسیع برای پاک کردن دیوار نوشته های قدیمی، بهترین راه هستند.




درباره وبلاگ

تیم وبلاگ نویسان ما سعی دارن بهترین هارو واسه شما فراهم کنن.پس اگه از مطلبی خوشتون نیومد لطفا ب بزرگی ما ببخشید... دوستون داریم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Best For YoU و آدرس bro2net.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر.(عمو مهرداد)